Senin, 23 November 2015

Aromaterapi Untuk Kesihatan

Aromaterapi Untuk Kesihatan

Terdapat banyak minyak pati dalam aromaterapi yang boleh digunakan untuk tujuan yang berbeza salah satunya adalah peningkatan kesihatan fisiologi. Mereka boleh menjadi sangat berkesan terhadap penyakit tertentu yang melanda anda terhadap mana perubatan konvensional tidak mungkin telah bekerja. Selain daripada kesan yang perlahan dan beransur-ansur bahawa minyak pati menunjukkan pada penyakit, sebahagian daripada mereka juga boleh digunakan untuk tujuan pertolongan cemas. Minyak ini adalah sangat berfaedah kerana tidak ada sebarang kesan sampingan yang mungkin penggunaannya yang mungkin tidak menjadi kes itu semasa menggunakan antibiotik kuat atau salap.

Sesetengah ubat-ubatan berasaskan rumah yang anda boleh gunakan telah terbentang di bawah:

Untuk kanak-kanak sakit mengalami berkaitan dengan tumbuh gigi, melegakan ketidakselesaan mereka dengan menggunakan minyak chamomile. Kain A hendaklah diikat di kiub ais, tambah setitik minyak chamomile untuk kain. Ini perlu diadakan terhadap gigi dan gusi mengakibatkan kesan yang menenangkan.

Jika anda mengalami kekejangan kerap dan sakit yang berkaitan dengan haid anda, anda boleh membuat menggunakan pelbagai minyak yang menawarkan kejayaan awal. Minyak ini perlu digunakan ke dalam rejim aromaterapi anda: Cypress, chamomile, melati, lavender, Jintan saru, rosemary, buah pala dan pudina. Anda juga boleh cuba pancuran dengan garam Epsom.

Telah digigit oleh labah-labah? Gigitan labah-labah biasanya diiktiraf oleh bengkak, sakit dan kemerahan kulit. Anda boleh menggunakan minyak pokok teh untuk membantu.

Jika anda mempunyai batuk mendesak atau sejuk yang tidak baik, anda boleh membuat inhaler mudah alih di rumah daripada membeli satu. Ini boleh dilakukan dengan menggunakan bekas Chap Stick kosong. Ia hendaklah terlebih dahulu dibersihkan secara menyeluruh. Sapukan minyak pati berikut pada swab kapas dan masukkan dalam bekas untuk disedut sepanjang hari untuk membantu membersihkan hidung dan kepala. 2 titis minyak kayu putih, 2 titik minyak rosemary, 1 penurunan minyak pudina dan garam batu.

Jika anda baru-baru ini telah mengalami sakit kepala atau migranes yang telah mula untuk mengganggu kualiti hidup anda, anda boleh menggunakan gabungan pudina, minyak lavender dan minyak chamomile Roman. Satu penurunan masing-masing hendaklah digunakan ke leher serta kawasan ketegangan pada kuil. Anda juga boleh mengurut ke bahu dengan mencairkan ia dengan minyak pembawa pertama.

Rasa letih dengan sakit-sakit seluruh badan anda? Anda boleh menggunakan marjoram manis, chamomile roman atau lavender. Mana-mana minyak ini boleh dicairkan dengan melaksanakan 10 titik ke dalam 2 sudu besar krim atau minyak pembawa. Ini perlu kemudian teliti diurut ke kawasan yang anda sedang mengalami kesusahan.

Resipi mudah yang berikut boleh dibuat menggunakan untuk menangkis sejuk atau selesema membangun:

- 4 titik minyak pain

- 3 titik minyak limau

- 4 titik minyak kayu putih

Campuran ini perlu disedut sebagai wap, dengan menuang ke dalam mangkuk besar air mendidih. Anda boleh menundukkan ke atasnya dan menyedut mendalam. Pastikan wap tidak melarikan diri dengan menutup kepala anda dengan tuala atau kain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar