Senin, 23 November 2015

Colorado Medical Marijuana Undang-undang dan Anda

Colorado Medical Marijuana Undang-undang dan Anda

Colorado Pindaan 20, yang diluluskan pada tahun 2000, yang dibuat ganja perubatan menggunakan undang-undang di negeri Colorado. Sejak itu, frasa, kad perubatan ganja, dispensari ganja perubatan, pembekal ganja perubatan dan klinik ganja perubatan, telah menjadi sebahagian daripada vernakular kami.

Ramai pakar percaya bahawa ciri-ciri perubatan ganja dan sifat-sifat penyembuhan THC (tetrahydrocannabinol) menawarkan bantuan untuk pelbagai keadaan perubatan melumpuhkan seperti loya dari kemoterapi, sakit kronik atau teruk, aids, kanser, dan glaukoma.

Dalam usaha untuk mendapatkan kad pesakit anda, anda akan memerlukan sokongan daripada doktor, yang merupakan langkah pertama untuk mendapatkan Colorado Medical Marijuana Kad Pendaftaran. Bayaran yang dikenakan untuk memohon, di Colorado, adalah $ 90, dan kad yang baik untuk satu tahun. Pastikan anda mengkaji semula semua peraturan dan proses dengan melawat Jabatan Colorado Kesihatan Awam dan Alam Sekitar. Sebagai contoh, kad anda akan melindungi anda dengan membolehkan anda untuk memiliki hanya sebanyak ganja yang perlu untuk menangani keadaan perubatan yang melemahkan. Contohnya:

Tidak lebih daripada dua auns bentuk yang boleh digunakan ganja
Tidak lebih daripada enam loji ganja, dengan tiga atau lebih sedikit menjadi matang, pokok bunga yang menghasilkan bentuk yang boleh digunakan ganja.
Setelah anda mempunyai kad MMJ, anda akan dapat membeli ganja untuk kegunaan perubatan dari salah satu daripada banyak dispensari di Colorado. Tetapi, adakah anda seorang calon untuk ganja perubatan? Tanya doktor anda mengapa ramai pengguna tout manfaat ganja sebagai, semula jadi, perubatan yang berkesan alternatif. Anda telah mendengar semua jenaka, tetapi dalam mana-mana jenaka yang baik ada thread kebenaran. Ciri-ciri perubatan ganja ditunjukkan untuk merangsang selera makan, melegakan loya, dan bertindak sebagai relaxant otot.

Kerana ganja diklasifikasikan sebagai dadah Jadual I, ia tidak boleh ditetapkan oleh doktor. Pindaan 20, bagaimanapun, membolehkan doktor untuk mengesyorkan ganja, dan ia membolehkan pesakit untuk berkembang ganja perubatan untuk kegunaan peribadi mereka, atau mendapatkan perkhidmatan pengasuh yang ditetapkan.

Tidak mengalami apa-apa lagi. Tanya doktor anda atau layari dispensari Colorado untuk mengetahui lebih lanjut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar